sâmbătă, 29 mai 2010

Eurovision

Uau. Sunt inca uimita. Ce e cu ciorba asta de la Eurovison? In opinia mea nici una din piese nu a fost buna. Deci aia a Romaniei a fost lux. Era antrenanta, gagica avea voce (recunosc, tipul si-a pierdut-o pe drum), a fost un plus pentru toata lumea ca s-a ridicat in picioare ca sa i se vada costumul de cat-woman, refrenul iti raminea adinc infipt in creier (da, minus versurile imbecile, dar asta mi s-a parut ca au avut toate piesele).

Mi-au sarit in ochi din prima, piesa tipei din Germania. Acel pam-pam seamana foarte bine cu o piesa dea Rihannei (youtube it si veti descoperi singuri). Iar piesa celor din Danemarca semana a Sting, iar nenea era un mic Sting lookalike ?!

La un moment dat ajunsesem sa ne dorim o piesa mai manea-orientala ca sa nu adormim. Nu mai tineti minte cind luau Turcia si Grecia cu niste piese aproape similare cu manelele? Auzisem pe undeva ca cica dansul celor de la Grecia era cam homo-erotic. Nu mi s-a parut. Cred ca ala cu explicit content a fost cel de la Franta. Haiosi tare nenii de la Franta.

In rest, nimic care sa te marcheze. N-am inteles combinatia cu Azerbaijan si Armenia. Cred ca aia albastra a fost mai tare decit aia cu simburii de piersici. Singura chestie la aia cu simburii de piersici a fost decolteul. Uau.

Am inteles ca gagicile rule the world. Tipele erau imbracate de parca se pregateau sa iasa pe centura: decolteul gagicii din Armenia, rochia de minora esuata la agatat intr-un bar britanic al aleia din Germania, costumul de cat-woman al Paulei vinzari, aia din Moldova care era o lady gaga esuata la produs in gara de nord si cu ochii vineti. Si tipii, aici sa te tii. Cu totii tindeau sa arate ca o gagica, erau majoritatea minori, cu inclinatii de gay sau cu accente de emoisti. Hello, unde e masculinitatea in ziua de azi ? Am inteles, baietii trebuie trimisi la acest spectacol-concurs inainte sa li se ingroase vocea. Sau eventual sa aiba sexul indecis: la baiatul de la Serbia mi-a luat 2 minute din cele 3 sa ma prind daca e tipa sau tip.(fara suparare, si Ovi ducea un pic catre baiat vesel).

Si la partea cu voturile, sa te tii. Pe vremea cind contau numai voturile publicului, era clar. Daca unei tari i-a emigrat jumatate de populatie la munca undeva, apoi din acel undeva se duceau cele 12 puncte catre tara de origine. Tarile ex sovietice dadeau 12 puncte la mother Russia, si mother Russia dadea cele 12 puncte lor sau Romaniei. Moldova - Romania si Romania-Moldova cu cele 12 puncte (mai putin atunci cind se supara Moldova si le dadea la Russia). Grecia - Cypru, Cypru - Grecia.Tarile nordice si fosta Iugoslavie gaseu una mai rasarita intre ele si top cu punctele.
De unde a dat Romania 12 puncte Danemarcei ???

Pe mine piesele Danemarcei si Germaniei m-au lasat rece. Dupa mine ar fi trebuit sa cistige Turcia, Turcia a facut show, s-a agitat peacolo, a cintat o piesa apartinind unui gen nedefinit si avea chiar si un emoist in formatie. Ceva total nou fata de maneaua cu care a cistigat acum citiva ani. Baietul cu chitara de la Belgia a fost ok. Dragut as putea spune chiar (momentul, ca baiatul def no). M-a surprins (oarecum placut) ca l-a votat lumea.

Alta porcarie aia cu tarile sponsore. De acum sa ne asteptam ca UK, Franta, Spania si Germania sa apara la fiecare editie pentru ca isi cumpara locurile ? Nu am nimic impotriva chestiei cu semifinalele pentru toata lumea. Fair enough, toata lumea cu sanse egale. Dar cu sponsorii ? Spania, spre exemplu, daca nu era precalificata, nu cred ca trecea de semifinale.

Nu mi-a placut chestia ca toti o dadeau pe gagica aia din Germania favorita si ea a iesit. Ceva a fost putred, foarte putred.

Am muncit din greu la situarea Romaniei pe locul 3. Adica am votat. Cind am vazut ca UK nu inclusese in punctajele de la 1 la 7 Romania, ne-am speriat. Si cind am vazut ca dat 8, ne-am bucurat. UK a fost ultima, saracul minor a fost un pic cam trist (speram macar ca s-a bagat pe tanti de la Germania, ca se aleaga si el cu ceva). Am vazut concursul pe BBC 1. Nenea care a comentat a fost ge-ni-al. A facut misto de tot ce se putea face. Si sa-l fi auzit cum se bucura la fiecare punct cistigat si ce extaziat a fost cind au trecut de 10 puncte.

Ma gindeam sa particip pentru UK la Eurovizon. Daca ma chinui un pic poate imi aranjez decoletul ca tanti din Armenia. Si cint si eu acolo despre ciuline sau ceva foarte profund. Si umplu scena de scottish folzi, vaci pufoase si Shetland ponies. Asa de atmosfera.

Inca nu s-a prins lumea ca melodia de la Eurovizoin trebuie sa fie antrenanta, nenii sa faca show, sa iti ramina refrenul infipt in cap ? Nu o sa cistige niciodata o tanti care slagaruieste bine si sta infipta precum Monica Anghel intr-un colt al scenei.O spun si acum, pentru ca am mai spus-o. Trimiteti-l pe Costi Ionita sa triluiasca de jale si de dor pe ritmuri de manea cu niste gagice dansatoare din buric si eu cred ca Romania va castiga Eurovizionul (stiu, nici mie nu mi-ar convenii ca tara mea sa fie reprezentata de manele).

( Tin sa multumesc pe aceasta cale juriului din Romania, care in urma selectiei nationale a trimis o piesa foarte potenta (a fost foarte buna in comparatie cu restul). De asemenea, juriul din Romania are grija ca piesele sa nu aiba nimic asemanator cu ce exista pina acuma, sa nu fie difuzate inainte de data stabilita si tot tacimul care trebuie respectat pt o competitie de talia Eurovizionului. Si nenii pe care i-am vazut in juriu (Ilie Stepan, Dida Dragan si gasca de neni compozitori si interpreti de calibrul lor), pe care toti interprestii actuali ii acuza ca sunt niste folsile cu mintea ingusta: calmati-va, nenii aia au in spate multi ani de scoala/munca in domeniu. Si un orizont muzical mai variat si mai larg.)

Un comentariu:

Andrei Vajna II spunea...

Mie mi s-a parut ca anul asta calitatea pieselor a crescut. Pana si mega-productiile cu gagici, decor, viori si caise au sunat bine, unele dintre ele. Chiar si melodiile care era clar ca n-au nici o sansa, cum ar fi dr. alban ala al Frantei, o fost misto.

In plus, belgianul de a cantat foarte frumos, a reusit sa stranga surprinzator de multe puncte cu o piesa care n-avea nici o sansa.

Avem si niste rock cu show acolo in frunte, si concluzia e ca a revenit muzica si varietatea muzicala, n-au mai fost manelele si melodiile alea slinoase acolo in frunte. Parca revin vremurile cand eurovision-ul chiar era song contest.

In conditiile astea, piesa noastra mi-o placut mult, cred ca e cea mai buna cu care am participat vreodata, si meritul lor e cu atat mai mare.

Despre urs

Fotografia mea
sunt un urs, din ala de terorizeaza turistii din Racadau
 
Counter Counter