miercuri, 10 septembrie 2008

Stau in pat chinuita de durerile fizice.Dar oare numai de alea? Ma uit imprejurul meu: camera arata ca dupa razboi. Sertare deschise din care se revrasa esarfe colorate, haine aruncate peste tot si perdeaua ca deobicei desprinsa. Janne deja nu ma mai baga in seama, ma trateaza cu sictir.Pai lui ce ii pasa? In afara de faptul ca s-ar putea sa se odihneasca pe biroul altcuiva? De pe panoul cu poze zimbesc diferite Sase la diferite virste.Unele rid, unele sunt si serioase. Una desface o conserva.Unde e virsta aia cind totul parea posibil? Cind nu aveam limite? Cind basmele deveneau realitate pentru noi? Oare exista basme cu final trist?
Ma ridic cu greu din pat si dau cu ochii de oglinda.Vad o Sasa mai in virsta(sa fie de vina tunsura?) si mai palida...cred ca si Doamna cu Coasa arata mai bine.Daca ar veni acuma as implora-o sa ma ia cu ea.As merge macar intr-o lume mai buna.Nu m-ar speria, i-as zimbi, asa cum a facut si fetita cu chibriturile.Ma uit in oglinda in continuare, da nu vad nici o Doamna cu coasa.Vad o imagine veche si prafuita cu noi doi care se reflecta la infinit.Infinitul nu exista, este o iluzie.
Deodata ma trezesc sus pe o stinca.Linga mine sta Doamna cu Coasa (este o femeie absolut superba...). Imi explica ca eu sunt deasupra tuturor si jos in prapastie te vad pe tine. O picatura de apa se prelinge.Rugatori, cei doi ochi cauta pe fata Doamnei raspunsul.Am invatat pe munte ca exista doua variante: sau o iei pe traseu, dar dureaza mai mult, fie o iei de-a dreptul dar nu este atit de sigur. Ochii acum imi stralucesc. Doamna cu Coasa ma priveste sceptica:"Ai reusit sa urci pina aici pe traseu.Acum vrei sa te intorci?De ce?".Nu mai astepta un raspuns, ma vazu cum am urcat pe marginea stincii."De ce alegi drumul mai scurt?".Pentru ca a venit timpul sa fac ceva nebunesc.
Ajung la picioarele tale. Dar ochii si-au pierdut stralucirea.Acum privesc spre un orizont gol. 
Tu stai si privesti un cadavru care zace intr-o mare de praf si din care singele decolorat se scurge incet, incet...Doamna cu Coasa priveste de sus de pe stinca.


[disclaimer: promit sa schimb cit mai repede numele, ca sa nu intrati la idei.imi place ideea finala si o sa incerc sa o mentin.nu, inca nu m-am hotarit sa ma arunc de pe o stinca]

Niciun comentariu:

Despre urs

Fotografia mea
sunt un urs, din ala de terorizeaza turistii din Racadau
 
Counter Counter