luni, 4 mai 2009

Oda invatamintului romanesc

Iara am vazut un film in care gagica strica tot feng-shui-ul. Asa ca o sa scriu un post suparat. Ma gindeam sa scriu despre Manowar, dar ala il pastrez pentru mai incolo (cind o sa ma simt profund true ca sa scriu).

Acuma ma taie un gind cu invatamintul preuniversitar romanesc. Ca deobicei o sa imi sara lumea in cap ca nu am dreptate. E parerea mea, ba!

Taicamiu e destept. Adica ii merge mintea si rezolva probleme de mate repede (nu va ginditi ca ii fac reclama, inca nu vreau sa ma marit). Si placerea lui cit am fost eu in liceu a fost sa ma umileasca la informatica. Si poate ar fi trebuit sa fiu copil destept si sa il ascult si sa pun mina sa lucrez. Si printe multele lui chestii care mi le spunea era si ca pe vremea lui la scoala se invata mai mult. Ceea ce nu contest. Lumea se ia de invatamintul romanesc pe unde apuca. Ca sunt prea multe materii inutile. Recunosc si eu am injurat biologia in liceu. Da macar acuma stiu ca atunci cind beau mult si ma doare in partea dreapta e de la ficat. Ceea ce facem noi in generala si in liceu este cultura generala. Bine, trecind peste faptul ca pe mine m-au indopat la real 4 ani de zile cu literatura romana si cum se omoara ai cu sapele si aia de la uman au facut mate doar pina in clasa a10a, este alta treaba. Si ca eu am literatura obligatorie la bac si ei nu, iara nu comentez nimic.

La un moment dat se zvonea ca or sa scoata istoria. Eu sunt pasta la istorie. Pur si simplu nu m-a interesat. Si am avut un moment in viata cind mi-a parut rau ca nu am fost atenta la istorie. Eram cu Dl.Urs, ne uitam la o statuie care infatisa o figura istorica a istoriei romanilor. Si ne uitam noi lung si ne intrebam, oare nenea asta ce loc ocupa in tabloul istoriei romane? Mi-a parut rau pentru ca daca as fi fost atenta as fi putut stii, ca ocazia de a afla o avusesem. Si mai era si de cultura generala chestia, nu era ceva profund.

Eu acuma sunt anul 1. Undeva la dracu in praznic unde e frig si ploua. Ca asa vreau eu, imi place vremea emo. Cica aici anul 1 are rol de a ii aduce pe toti la acelasi nivel. Acuma cica sunt in sesiune si invat pentru examen. Eu nu am fost cine stie ce zeu la mate in liceu, si eu pe acolo. Acuma la facultate mi se pare, vorba Dlui.Urs, ca la scoala de balet. Adica mai pe romaneste fac ce faceam prin clasa a10a. Si ma distreaza la culme. Si ma uit la colegii mei. Care acuma inavata chestiile astea. Si sunt explicate cu piciorul meu sting. Si eu daca as fi sa le invat dupa cursurile lor cred ca mi-as face gauri in cap.

O faza foarte trista. Eu in clasa a11a a trebuit sa imi umplu capul cu formule de derivate si limite fundamentale (pe care, invariabil, dupa o vara de inactivitate cerebrala le-am uitat). Ca sa ajug aici in anul 1 sa imi dea la examen foaie cu formule. Adica eu la 17 ani stateam in casa si invatam limite fundamentale in loc sa umblu dupa baieti. M-am linistit repede. Cica in anul 2 trebuie sa le stim pe din afara (probabil pina atunci o sa le uit). Deci o sa invete si ei lucrurile astea, dar mai incolo ca sunr prea mici puisorii.

Si unde voiam sa ajung. In primele saptamini ne intrebam, auzi tu ce materii ai facut la scoala? Astia faceau 3-4 materii, care puteau fi ce voia muschiul lor. Adica puteam sa-mi iau doar mate si fizica (mama ce sexi ar fi fost pentru mine). Eu cite faceam? 13! Si toate obligatorii. Ochii mai si bulbucati, "vaaai saracii de voi...da din ce tara sunteti ?". "Romania". "Si pe unde vine aia?". Teapa fraiere, daca faceai 13 materii poate aveai cultura generala si stiai unde e. Ca eu stiam unde iti este mlastina si care au fost popoarele care s-au batut si cu cine s-au batut ca sa ajungi tu sa freci menta in stil mare.

Deci punctul meu de vedere. Lasati invatamintul romanesc asa cum e. Nu ii luati nimic. Sa fie general pina la punctul in care ne hotarim sa ne specializam. Cine stie cind ne apuca facutul de sapun in casa, montatul unei prize, sa ne desenam ceva pe perete, pansatul unei miini fracturate sau mai stiu eu ce, care ni s-a parut inutil la scoala.

A si astia nu au facut info in liceu. Ca nu au. Cica. Asa ca in semestrul 1 a fost distractia de pe lume pentru noi la cursuri.




Un comentariu:

Maria, candva BlondaRock spunea...

Ai perfecta dreptate. Nu se stie cand imi va folosi traforajul facut in clasa a cincea sau punctul saltat, hatzait sau cum se numea ala de pe etamina. Traiasca completul si absolut inutilul invatamant romnaesc!

Despre urs

Fotografia mea
sunt un urs, din ala de terorizeaza turistii din Racadau
 
Counter Counter