marți, 26 februarie 2008

Concurs organizat in Romania...

Generatia noastra trebuie sa fie nenororcita. Am fost nenorociti ca ne-au schimbat examenul in clasa a8a , acum iara schimba formatul bac-ului in clasa a12a.Traim intr-o tara in care nimic nu se poate face fara pile, dar absolut nimic.

Marele concurs al claseor a12a organizat de o mare companie de soft multinationala a demonstrat ca in Romania se poate mult.Mult mai mult decit ne-am fi imaginat noi, niste copii de clasa a12a. Din pacate am participat si eu , si ma rog trebuie sa recunoasc am fost ajutata in implementarea proiectului chiar de cineva din firma care stie cu ce sa maninca toata treaba. Zis si facut: ne-am apucat, ne-am documentat prin intermediul materialelor puse la dispozitie, am intrebat unde am avut nelamuriri in acuratetea celor spuse de noi. Din fericire am primit suport si de la profa noastra de info care ne-a pus la munca. Concursul presupunea 2 faze: faza locala de la care 6 proiecte mergeau mai departe la faza nationala si faza nationala de la care 3 proiecte mergeau mai departe la faza internationala. Pe la inceputul lui ianuarie a fost deadline-ul pentru predarea proiectelor.Din pacate atunci cind proiectele erau trimise, comisiile care corectau vedeau componentii echipei si profesorii indrumatori. Cea mai prostie care se poate face in Romania.

Bun, pentru toti concurentii a urmat perioada de asteptare a rezultatelor finale (pina la sf lui februarie) in care nu se mai putea face nimic. Si de aici pentru noi a inceput distractia.Si am inceput sa cunoastem Romania. La inceputul lui februarie au trebuit sa se stie rezultatele preliminare.Care trebuiau sa fie secrete – va dati seama toata lumea (in materie de profi din liceu) stiau rezultatele.Am aflat si eu rezultatele prin metode dubioase si …stupoare nu trecusem mai departe. Dezamgire, spaima, ura, crize, injuraturi. Mi-am luat inima in dinti si am intrebat pe cineva din companie despre metodele de jurizare si iarasi stupoare… totul era jurizat de profii de liceu. Si stuporea si mai mare a fost cind am aflat ca se tinea cont de pilele profilor. Am plins in continuare si am asteptat rezultatele finale (mai aveam colegi care erau in competite si care aveau proiecte bune). Voiam sa vedem daca rezultatele finale aveau sa fie in concordanta cu pronosticurile.

Inainte de data pentru rezultatele finale am mai intrebat lumea ce se mai aude. Sa mor de ris cind am auzit: cei de la companie care aveau ultimul cuvint au trimis proiectele inapoi la rejurizare pentru ca nu le placea clasamentul. Cit de in Romania sa fi sa faci asa ceva? Intr-un final au venit si rezultatele finale. Stupoare totala…sau nu. Rezultatele pronosticate s-au adeverit.

Acum o sa pun si eu intrebarea copilului roman. De ce ne-am mai chinuit atita? De ce ne-am pierdut zile si nopti din viata pentru acest concurs, ca niste oameni sa distruga sperantele din inimile noatre de copii? Puteau macar sa ne judece corect sa traim si noi impacati cu realitatea. Asta pentru noi va fi un handicap, pentru noi copiii romani care tot timpul am vazut la toate concursurile cum se trag sforile, si acum credem ca totul merge asa. Si nu e bine, trebuie sa invatam sa luptam si sa fim lasati sa luptam.

Acum o sa tac si sper ca proiectele care s-au calificat mai departe chiar sunt geniale si meritau. Le urez success in continuare, si sper ca vor face o impresie buna la inter.

2 comentarii:

Cyber spunea...

Ai pus punctul pe I. Bravo!

Sasa spunea...

ma duc la prezentarea oficiala ca sa vad si eu proiectele cistigatoare si sa adun impresii

Despre urs

Fotografia mea
sunt un urs, din ala de terorizeaza turistii din Racadau
 
Counter Counter